Μαθήματα στο Νηπιαγωγείο

Μουσική

Τα παιδιά συμμετέχουν σε παιχνίδια με ήχους του περιβάλλοντος ή με ήχους που παράγονται από το σώμα μας Διδάσκονται τραγούδια με συνοδεία μουσικών οργάνων Μαθαίνουν για τα κλασικά και παραδοσιακά μουσικά όργανα Μαθάινουν μέσα από την μουσικοκινητική αγωγή συστήματος Orff με απλά μουσικά όργανα Έχουν την πρώτη τους επαφή με νότες και πεντάγραμμο μέσα από χειροτεχνίες

Φυσική Αγωγή

Συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια που βοηθούν τη διατήρηση της φυσικής τους κατάστασης και την συνεργασία συμμετέχουν σε παραδοσιακά παιχνίδια(σκυταλοδρομίες, κουτσό, μικρή Ελένη,το δαχτυλίδι, βασιλιά- βασιλιά κ.α) παίρνουν μέρος σε ασκήσεις ρυθμικής γυμναστικής παιχνίδια με διάφορα υλικά( μπάλες, στεφάνια, κορίνες, τουβλάκια) παραδοσιακοί χοροί

Αγγλικά

Μέσα από τραγούδια και παιχνίδια έρχονται σε επαφή τα παιδιά με τα πρώτα τους αγγλικά. Έντυπο εποπτικό υλικό και καρτέλες γεμάτες χρώμα δίνουν στα παιδιά το ερέθισμα για να μάθουν την αλφάβητο και απλές λεξούλες στην αγγλική γλώσσα.

Θέατρο

Παίζουν ελεύθερα σε γωνιές συμμετέχοντας σε ποικίλες δραστηριότητες δραματικού παιχνιδιού (μανάβικο, κομμωτήριο, κουζίνα κτλ) μεταμφιέζονται στη θεατρική γωνιά ενθαρρύνονται στη δραματοποίηση παραμυθιών καθώς και στην εικονογράφηση παραμυθιών συμμετέχουν σε θεατρικές παραστάσεις και σχολικές γιορτές ντυμένα με κατάλληλες στολές συμμετέχουν σε παραστάσεις κουκλοθέατρου κάθε Παρασκευή από τις νηπιαγωγούς παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις, κουκλοθέατρο και θέατρο σκιών εγκεκριμένες από το υπουργείο παιδείας

Εικαστικά

Τα παιδιά πειραματίζονται: με διάφορα υλικά (χαρτόνι, χαρτί του μέτρου, γκοφρέ χαρτί, βελουτέ χαρτί, πηλός, πλαστελίνη, ζυμαρικά, «άχρηστα» ανακυκλώσιμα υλικά (μπουκάλια, καπάκια), φυσικά υλικά (όσπρια, βότσαλα) με διάφορα χρώματα (ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, λαδοπαστέλ, δαχτυλομπογιές, νερομπογιές, τέμπερες) δημιουργούν χειροτεχνίες, κατασκευές, μόμπιλε αγιογραφία μαγειρική (κουλουράκια, ζαχαρωτά, σοκολάτα, ψωμί, χυμούς)

Μελέτη Περιβάλλοντος

Καθημερινές δραστηριότητες σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας και της ομαδικότητας για τη μελέτη περιβάλλοντος καθώς και την αλληλεπίδραση περιβάλλοντος και ανθρώπου. Η φύση, η θάλασσα, το βουνό, η πόλη, το χωριό, η οικογένεια, ο εαυτός μου, οι φίλοι, τα ζώα, τα φυτά, τα έντομα, οι εποχές, οι μήνες, οι εθνικές και θρησκευτικές γιορτές, τα μεταφορικά μέσα, η κυκλοφοριακή αγωγή, τα επαγγέλματα, οι αισθήσεις, ο καιρός, οι μηχανές, οι μαγνήτες, η διατροφή, το ψωμί, το κρασί είναι κάποια από τα θέματα που αναλύουμε. Επίσης σημαντικό ρόλο για τη μελέτη περιβάλλοντος, την κοινωνικοποίηση και τη συνεργασία έχει και το ελεύθερο παιχνίδι στην τάξη, στις γωνιές και στους υπαίθριους χώρους.

Μαθηματικά

Καθημερινά μέσα από το παιχνίδι, από βιωματικές καταστάσεις, από πλούσιο υλικό και από την αλληλεπίδραση με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, τα παιδιά αναπτύσσουν απλές μαθηματικές δεξιότητες και επιλύουν προβλήματα με πολλούς λογικούς τρόπους. ποσότητες (πειράματα με υγρά και στερεά σε ζυγαριές) σχήματα (ξύλινα παιχνίδια, δομικό υλικό, παζλ, μπάλες, στεφάνια, κορδέλες) αριθμοί (μέσα από παραμύθια, αριθμομηχανή στη γωνιά του μανάβικου, αριθμοί σε ψεύτικο τηλέφωνο) διάσταση χώρου (πάνω, κάτω, δίπλα, αριστερά, δεξιά) διάσταση χρόνου (γρήγορα-αργά, χτες-σήμερα-αύριο, μέρα-νύχτα, μήνες, εβδομάδες, ημερομηνία) χρήματα(με τυπωμένα χρήματα παίζουν στο μανάβικο) ταξινόμηση (παρατηρούν-περιγράφουν-συγκρίνουν-ταξινομούν με βάση το χρώμα, το σχήμα, το μέγεθος) σειροθέτηση (στη σειρά μεγέθη, ποσότητες, και χρονολογική σειρά γεγονότων) πίνακες διπλής εισόδου (σε παιχνίδια επιτραπέζια και ομαδικά) γραφικές παραστάσεις (μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή) Για τη διδασκαλία όλων αυτών συμβάλλουν και βιβλία γνωστών εκδόσεων καθώς και άλλο έντυπο υλικό.

Γλώσσα

Μέσα από διάφορες διαθεματικές δραστηριότητες αναπτύσσεται: η προφορική επικοινωνία (διήγηση γεγονότων και ιστοριών στην «παρεούλα» μας, συζήτηση για κάποιο επίκαιρο θέμα με πλούσιο εποπτικό υλικό, ανάπτυξη ιδεών) ανάγνωση (καθημερινή ανάγνωση εικονογραφημένων βιβλίων κατάλληλων για την προσχολική ηλικία-επαφή με τα βιβλία στη γωνιά της βιβλιοθήκης) γραφή και γραπτή έκφραση αναγνώριση γραμμάτων ως φωνήματα ταυτοποίηση φωνημάτων και γραμμάτων αναγνώριση γραμμάτων και λέξεων σε καρτέλες, βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά αναγνώριση διαφορετικών μορφών γραπτού λόγου (χειρόγραφα, έντυπα, ελληνική γραφή, άλλες γραφές) προγραφικές ασκησούλες σε έντυπα και βιβλία για το νηπιαγωγείο γνωστών εκδόσεων έτσι ώστε να μάθει το παιδί να κρατά σωστά το μολύβι και να διατηρεί σωστή σωματική στάση γραφή του ονόματός του (με ξυλάκια, πλαστελίνη, μαρκαδόρους κτλ) αντιγραφή λέξεων στη γωνιά της γραφής δανεισμός βιβλίων (έρχεται το παιδί σε επαφή με το βιβλίο, μαθαίνει να αναγνωρίζει το σημείο που αναγράφεται ο συγγραφέας, ο τίτλος, οι εκδόσεις, μαθαίνει να γίνεται υπεύθυνο έτσι ώστε να διατηρήσει το βιβλίο που δανείστηκε καθαρό και να το επιστρέψει σε καλή κατάσταση)